Strona 1 z 1

Jak najlepiej dbac o staruszki?

PostNapisane: Wt maja 24, 2016 4:13 pm
przez Meimly
Hejo. Mam dwa staruszki, bracia z tego samego miotu. Maja po 3 lata 4 miesiace i oboje cierpia na zanik miesni w tylnych lapkach. Sa jeszcze w stanie sie umyc (pomagaja sobie nawzajem), jedza, pija w normie. Tydzien temu przenioslam je z klatki Furat do Duny bo niestety nie chcialy korzystac z kladek i spadaly wspinajac sie tylko na przednich lapkach (tylne plataly sie w szczebelkach). Dostaja witaminy z grupy B w wodzie (zawsze dostawaly suplementy witaminowe, teraz podwyzszona dawka wit B). Chlopaki sa po swoich przejsciach z wetami (jeden mial usuwanego guza i trzy narkozy w jeden dzien, drugi bolesne zastrzyki) i trzesa sie ze strachu jak tylko dochodzimy blisko gabinetu wiec nie chce w tym wieku meczyc ich zastrzykami ze sterydow. Podaje im codziennie przez tydzien male dawki lekow przeciwzapalnych, zobaczymy czy to cos da. Co jeszcze moge zrobic zeby cieszyly sie nastepnymi miesiacami? Rozumiem ze sa juz bardzo wiekowe, ale poki sa pogodne chce im zapewnic jak najlepsze warunki.

Re: Jak najlepiej dbac o staruszki?

PostNapisane: Cz maja 26, 2016 4:11 am
przez Meimly
Czy ktos moze zajrzal tutaj i ma dla mnie jakies porady? To nie sa moje pierwsze szczurki, ale zaden nigdy wczesniej nie dobil ludzkiej setki ;)

Re: Jak najlepiej dbac o staruszki?

PostNapisane: Cz maja 26, 2016 11:13 am
przez Paul_Julian
Moze zamiast p/zapalnych podawac im codziennie duża kroplę tranu ? Albo 10 dni w miesiacu betaglukan ? Na tylne łapki mozna dawac wszelkie leki/suplementy jak dla ludzi typu glukozamina czy Arthroflex.
Dużo zdrowia dla staruszków !